czwartek, 21 stycznia 2010

Rajdy samochodowe- okrutnie drogi sport? Ta jasne.

Rajdy samochodowe- bardzo widowiskowy i emocjonujący sport. A następną cechą powszechnie używaną to DROGI. Jeśli nie myślimy o aucie typu WRC czy choćby S2000 czy nawet N-grupowy to ten sport wcale nie jest tak kosmicznie drogi jak się słyszy dookoła.

Dużo zależy od samochodu jaki się posiada, jednak jakiejś mega tragedii nie ma moim zdaniem. Przykład: Od stycznia do sierpnia zeszłego roku przejeździłem KJS-y rally sprinty, pojeżdżawki, treningi moim Type-R’em a wszystko szło z pensji nauczyciela (pracowałem w tym czasie jako nauczyciel WF i zarabiałem trochę powyżej 2 000 PLN/miesiąc). Za tą kasę opłacałem rachunki itp. i jeszcze starczało na paliwo, starty jakieś nie duże naprawy w Subaru, opony i duperele.

A jednak można i to nawet z takim autem jak Subaru, gdzie dużo osób uważa, że to trzeba mieć prawie majątek by cos takiego uprawiać. Oczywiście brałem udział nie w takich prawdziwych rajdach na oesach tylko KJS-y itp. bo zdaję sobie sprawę że na taki prawdziwy rajd to z tą kasą bym nie wydolił. Lecz mimo to jeździłem, ścigałem się i miałem z tego ogromny fun mimo iż tak naprawdę była to namiastka rajdów.

Czyli jednak można pobawić się za nieduże pieniądze w miarę mocnym potworkiem.
Oczywiście chciałbym mieć kilka fajnych rzeczy do Type-R’a które trochę kosztują lecz nie muszę tego wszystkiego mieć od razu. Krok po kroku (póki co bo mam nadzieję że będzie pięknie z pewnym pomysłem który realizuję) i będzie super.

Oczywiście jeśli ktoś chce wałczyć o czołowe miejsca to musi się liczyć z tym że seryjnym autem będzie to bardzo trudne i wówczas aby dobrze przygotować auto aby mieć szanse na wygrywanie to potrzeba trochę kasy.

Więc jeśli się chce to można uprawiać amatorsko ten sport nie przeżywając ruiny finansowej i nie musi to być CC czy SC.

Pozdrawiam

Tomek Śliwa

P.S. Jako że niewiele się teraz dzieje w moim świecie rajdowym, od czasu do czasu naskrobię jakieś tam moje przemyślenia. Oczywiście zapraszam do dyskusji i komentowania.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dołącz do Nas na Facebooku