Type-R jest szykowany na rajd. Wymieniana jest półoś prawa przednia i naprawiane węże wysokiego ciśnienia od wspomagania oraz ogólne sprawdzenie całego auta.
Na stronie www Rajdu jest lista zgłoszeń i jesteśmy wpisani na 13 miejscu :). Oprócz tego jest bardzo fajny wpis pana Teodora Stolarka wicedyrektora Rajdu:
"Zawodnicy
Kilka słów od ojca wicedyrektora.
Dziewczyny i chłopaki,
już trzeci raz robimy kajtka w Ziębicach. Dla mnie jesteście najważniejszymi ludźmi na tej imprezie, bo bez was nie było by jej. Razem z wieloma osobami pracujemy od kilku miesięcy nad tym, żeby nie był to kolejny zwykły kjs. Oczywiście bardzo ważni są sędziowie, sponsorzy, kibice, lokalna społeczność czy samorządowcy. Staramy się, żeby każdy na tej imprezie znalazł coś dla siebie. W wielu miejscach trzeba znaleźć kompromis, tak, żeby komuś nie przeszkadzać, czy żeby nie poczynić niepotrzebnych szkód. Czasami jakieś działania wydają się bezsensowne czy niecelowe, ale uwierzcie, że jednak mają sens. Oczywiście jesteśmy otwarci na pytania i krytykę. Zawsze coś można zmienić czy udoskonalić. Po prostu chcemy, żebyście mogli uczestniczyć w najlepszym kjsie na świecie ;). Poniżej spisałem kilka próśb i porad właśnie dla was.
Jak zawsze, na moją prośbę, po trasie będzie jeździł nieoznakowany radiowóz. Nie dlatego, że chcemy zarobić na karach, a dlatego, że dojazdówki są zaplanowane z dużym zapasem i można jechać spokojnie, zdążyć dojechać na próbę i ją oglądnąć. Apropos prób - jeśli tylko możecie, przyjedźcie w sobotę. Po odbiorze i BK, możecie zapoznać się z próbami i spokojnie je sobie opisać. Wracając do dojazdówek - po dojazdówkach jeżdżą zwykli użytkownicy dróg, niedzielni kierowcy, spacerują ludzie, biegają dzieci, itp. Naprawdę nie potrzeba nam ludzi, którzy będą narzekać, że był rajd i nie można było wystawić nosa z domu, bo można było zginąć pod kołami. Pewnie wielu z nich przesadza, ale po co dawać im pretekst? Właśnie dlatego będzie ten radiowóz - jakby ktoś zapomniał moje słowa, załoga radiowozu przypomni je;).
Wypełniając zgłoszenie on-line i wpłacając wpisowe na konto klubu macie pewność, że wasze zgłoszenie będzie ważne i nie traficie na listę rezerwową. Zgłoszenie on-line jest tak skonstruowane, że możecie opuścić pilota, reszta danych musi zostać wpisana. W przeciwnym wypadku zgłoszenia nie da się wysłać. Jeśli ktoś ma problemy ze zgłoszeniem online, proszę wypełnić formularz zgłoszenia, który jest do pobrania poniżej i wysłać go na skrzynkę klubową (biuro@automobilklub.org). Jeśli wasze zgłoszenie jest wypełnione w całości, to na odbiorze administracyjnym pozostanie wam tylko złożenie podpisów na wydrukowanym zgłoszeniu, które będzie na was czekać w biurze rajdu. Zgłoszenia niekompletne trzeba będzie wcześniej wypełnić do końca (ale także te będą już wydrukowane przez nas).
Kilka słów o BK1. Jestem pewien, że każdy dobrze przygotowany samochód przejdzie badanie. Pamiętajcie jednak, że auta mają być sprawne. Zwróćcie uwagę na to, żeby działało całe oświetlenie i klakson, żeby były zaciski na przewodach paliwowych (jeśli nie ma ich fabrycznie). Pamiętajcie o gaśnicach (z ważną naklejką i zamocowane metalową opaską!), apteczkach i trójkątach. Być może będzie sprawdzana głośność układów wydechowych, więc na to też zwróćcie uwagę. Poza tym niech auto trzyma się w całości, fotele mają być dobrze przymocowane, a pasy nie poprzecierane. Ręczny hydrauliczny tylko zgodny z homologacją (niestety trzeba mieć wtedy homologację)! Aha! I żeby szpilki w kołach nie wystawały poza obrys koła (w razie czego mamy ciągle tą samą szlifierkę co w tamtym roku;). Z różnych ciekawostek przychodzą mi jeszcze do głowy elastyczne przewody paliwowe w kabinie - ja wiem, że możecie mieć supermega wytrzymałe przewody - ale przepisy mówią jednoznacznie - nie może być elastycznych w kabinie i żaden sędzia nie ma prawa takiego auta przepuścić.
Razem z dyrektorem imprezy - Markiem Kiślem i szefem ZSS - Ryszardem Krawczykiem będziemy obecni na BK i w razie problemów będziemy starali się wam pomóc - po to zresztą jesteśmy. Pamiętajcie, że ostateczną decyzję o dopuszczeniu samochodu do startu podejmuje ZSS, a sędzia BK jedynie wnioskuje o niedopuszczenie samochodu do startu.
Do zobaczenia!
Teodor Stolarek
Asystent Dyrektora do spraw organizacyjnych KJS 3 Rajd Ziębicki"
Link do oryginalnej wiadomości: LINK
Jak czytam takiego newsa to od razu serce rośnie i aż chce się czem prędzej jechać do Ziębic. Jeśli będzie tak jak jest napisane to już teraz wiem że będzie to gruba impreza na której koniecznie trzeba być.
Zazwyczaj bywało tak że my zawodnicy byliśmy obwarowani nakazami, musimy to, musimy tamto, to wolno, tego nie wolno itp. Teraz w końcu widać że ktoś coś robi i mocno się z nami liczy i takie podejście jest dla mnie, jako uczestnika takich rajdów, wzorem do naśladowania przez innych organizatorów (przy założeniu ze wszystko to co jest napisane będzie zrealizowane, wierzę mocno że tak).
Z moim pilotem Przemkiem mamy bojowe nastawienie do tego Rajdu. Świetnie by było wygrać taką bardzo dobrze zapowiadająca się imprezę. Jeśli taka sztuka nam się nie uda to mimo to będziemy lecieć bombą do samego końca. Kto wie może będzie kilka mega slajdów. Zobaczymy. Oby tylko już tym razem udało się nie atakować krawężnika i stogu siana i barierki :)))))
Do Ziębic wyruszamy w sobotę po południu aby spokojnie się zapisać i opisać trasę. Nocleg mamy załatwiony. Weekend zapowiada się bardzo ciekawie i już nie mogę doczekać się startu.
Zapraszam wszystkich do oglądania na żywo, śledzenia wyników online, czytania świeżych relacji na tym blogu.
Będzie się działo.
Pozdrawiam
Tomek Śliwa
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz