środa, 3 marca 2010

Wirtualna jazda.

Jak wcześniej wspomniałem upalam też wirtualnie. Richard Burns Rally.

Od wczoraj mam kierownicę - nareszcie! I ponownie zacząłem grac w tą symulację. Na klawiaturze to mnie już czasami szlag trafiał i dlatego zrobiłem sobie dłuższą przerwę. Gra kierownicą to zupełnie inna bajka. Chociaż nie jest to takie proste jak mi się wydawało. Jednak odczucia z tej gry są zupełnie inne gdy machasz kółkiem a nie przyciskasz strzałeczki.

Mam kierę Logitech G25 więc taką lepszejszą. Jeszcze się gubię (szczególnie na nawrotach) z opanowaniem kilku rzeczy na raz lecz przełączanie biegów manetkami przy kierze jest na prawdę fajne. Chciałbym mieć sekwencyjną skrzynię z lewarkiem góra - dół w mojej Czarnej Bestii lecz teraz odczuwam że manetki przy kierze są jeszcze lepsze bo nie trzeba odrywać rąk od kiery.

Nie używam w ogóle sprzęgła bo wówczas to już w ogóle bym sie pogubił ale za to używam ciągle lewej nogi - w realu też to ćwiczę. Na razie jeżdżę offline bo nie ogarniam jeszcze tej ponoc jedej z lepszych kierownic.

Jeśli chodzi o wrażenia to absolutnie nie umiem jeszcze wyczuc dohamowań i zazwyczaj za bardzo hamuję (w realu jednak przeciążenia dają bardzo dobre sygnały) lecz mimo to uważam że RBR bardzo dobrze oddaje zachowanie samochodu na rajdowych trasach (szczególnie nawroty, uślizgi - przynajmniej w tym mogę porównac do reala :) ). Za słabe jest jednak hamowanie biegami albo po prostu za zielony jeszcze jestem aby to ustawic w grze. Ustawieniami jeszcze się nie bawię, korzystam z gotowców.

W sytuacji gdy nie ma za wiele kasy na rajdowanie w realu taki RBR jest bardzo dobry. Koszty małe a można się coś nauczyć, poćwiczyć tor jazdy albo byc w tzw. gazie i nie wypaśc z wprawy. Dlatego zachęcam wszystkich rajdowców i nie tylko do grania online w RBR.

Do zobaczenia na odcinkach w realu i w wirtualnym świecie.

Pozdrawiam

Tomek Śliwa

2 komentarze:

  1. No to widzę, że konkretnie się bierzesz za walkę na wirtualnych oesach :) Kierownica G25 nie jest jedną z najlepszych. ONA JEST NAJLEPSZA !!!

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie do końca najlepsza bo wyszło G27 czyli poprawiona G25 :)

    Teraz już nie zrzucę winy na brak dobrej kiery :)

    Ale łatwo nie jest, jadę często gorzej niż jakbym na klawiaturze jechał, trzeba dużo ćwiczyć :)

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Dołącz do Nas na Facebooku