piątek, 6 sierpnia 2010

Starsza siostra Type-R'a

Niedawno miałem okazję przejechać się pierwszy raz w życiu samochodem z kierownicą po złej stronie (oczywiście chodzi o kierę z prawej) mało tego była to siostra Type-R'a czyli Subaru Impreza WRX STi Type-RA. Wszystko dzięki Iskierowi - pozdrawiam - ponieważ organizował wówczas pojeżdżawki swoimi RA.

Jest filmik z tego wydarzenia i nawet ja się na samym końcu załapałem :)



Nie upalałem RA jakoś na maxa bo też nie o to chodziło. Byłem strasznie ciekaw jakie są różnice pomiędzy moim i RA. Niestety kierownica po prawej stronie spowodowała że takiego porównania nie mogłem zrobić. To zupełnie inna jazda. Najgorzej było z wyczuciem odległości z lewej strony pojazdu. Na jednym z zakrętów zahaczyłem tą stroną oponę i nawet nie zdawałem sobie z tego sprawy. Za to jak były prawe zakręty to fajnie można było jechać bliziutko prawej krawędzi, ciekawe uczucie.

Zrobiłem dwa kółka i już przy drugim zmian biegów lewą ręką nie była już taka trudna i ogólnie lepsze było wyczucie odległości i w ogóle całego samochodu. Wynika z tego że do wszystkiego można się przyzwyczai i to tylko kwestia wprawy.

Wrażenie zrobiło na mnie zawieszenie Type-RA. Twarde, sztywne, dobrze było czuć drogę. Moje Kayaby AGX nie są złe ale powodują zupełnie inne czucie drogi. Bardziej mi się podoba Iskiera zawias. RA ma też mniejszą turbo dziurę (prawdopodobnie dlatego że ma TMIC a ja mam FMIC), szybciej wchodzi na obroty ale jak dałem pedał do podłogi na prostej to czuć wyraźnie że mój Type-R jest dużo mocniejszy i jak turbina zacznie max pompować to idzie ostrzej. Za to RA ma lepsze hamulce (takie same jak moje ale skuteczność hamowania lepsza, wynikła lepszym stanem niż moje, które już sporo imprez przeżyły).

Zaskoczyła mnie podsterowność RA, wydaje mi się że jest większa niż w Type-R'ze. Chodzi mi o zachowanie na dużym rondzie na Torze Redeco (bo tam była pojeżdżawka). Odjęcie gazu czy nawet dohamowanie lewą nie dużo dawało. Wynikać to może z tego że Iskier w RA nie ma ALK - anty lift kit albo po prostu ja nieumiejętnie przejechałem to rondo (za dużo gazu i za bardzo skręcone koła).

Ponoć RA jest bardziej hardcorowe od Type-R'a. Jest jeszcze lżejsze, ma 4 drzwi, napędy te same, skrzynia też, silnik też. Aż tak tego nie doświadczyłem, dla mnie mój Type-R jest niezły szatan choć ciężko porównywać gdy miało się bardzo mały kontakt z RA.

Ogólnie podobało mi się i uważam jazdę z kierą po prawej za ciekawe doświadczenie. Jednak to mój Type-R jest jedyny i najlepszy na świecie (Iskier na pewno mi zaprzeczy i powie że się mylę i że jego Type-R jest najlepszy :) bo ma oprócz 4 RA jeszcze jednego Type-R'a takiego jak ja tylko dwa lata młodszy).

Gdyby ktoś chciał polatać po Torze Redeco Type-RA Iskiera to zapraszam na stronkę:

http://jazdasubaru.pl/

No i oczywiście już niedługo bo 16.08.2010 organizujemy fajne treningi na Torze Redeco. Wszyscy mile widziani. Zapisać się można TUTAJ albo wystarczy wysłać e-mail na: tomekstyper@gmail.com

Pozdrawiam

Tomek Śliwa

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dołącz do Nas na Facebooku