piątek, 20 sierpnia 2010

Najlepsza rajdowa impreza amatorska w Polsce?

Mam ogromną nadzieję, że tak. W zeszłym roku były takie opinie, że I Rajd Pleszewski był zorganizowany na poziomie Mistrzostw Polski. Chodzi o organizację, medialność, itp. Pleszew w tamtym dniu był jednym wielkim rajdowym miastem. Niestety nie startowałem tam i to wszystko wiem z opowiadań znajomych którzy ostro tam walczyli.

W tym roku zapowiada się że będzie jeszcze lepiej. Jednak tym razem nie mogę opuścić najlepszej amatorskiej imprezy w Polsce (przynajmniej taką mam nadzieję). Całość rozgrywana będzie na zasadach KJS. Z poprzedniego roku na filmikach widać że próby dają radę i nie będzie pachołkolandii.

Zapowiedź organizatora:



"Wzorem ubiegłorocznego „1 Rajdu o puchar Pleszewa”, uznanego w całej Polsce za jeden z najlepszych rajdów ligi amatorskiej, Stowarzyszenie Rajdowy Pleszew pragnie nadal angażować się w promocję sportów motorowych i we współpracy z Władzami Miasta i Gminy organizuje w dniach 11-12 września „2 Rajd Pleszewski”.

Gośćmi specjalnymi tegorocznej edycji rajdu będą Krzysztof Hołowczyc i Maciej Wisławski. Najbardziej charyzmatyczny i doświadczony duet polskiego środowiska rajdowego, zgodził się właśnie podczas naszego eventu powrócić wspólnie po wieloletniej przerwie do auta rajdowego. Ewenement na skalę krajową zyskał już wielu zwolenników i wierzymy, że możliwość zobaczenia kolejny raz Mistrzów Europy na odcinku specjalnym będzie dla wszystkich dużą atrakcją.

Podobnie jak w roku ubiegłym rajd będzie miał charakter Konkursowej Jazdy Samochodowej i skierowany zostanie do wszystkich osób rozpoczynających przygodę z naszą ukochaną dyscypliną sportu.

Celem imprezy jest przybliżenie szerszemu gronu widzów ezoterycznego świata rajdów samochodowych oraz zorganizowanie nietuzinkowego widowiska sportowego.

Bezprecedensowy wystrój rynku i miasta przygotowany specjalnie na tą okazję oraz oprawa imprezy sprawi, że weekend spędzony w Pleszewie będzie obfitował w mnóstwo wrażeń oraz sportowych emocji.

Patronat sportowy nad imprezą obejmie Polski Związek Motorowy, który zatwierdzi wszystkie próby sportowe pod względem bezpieczeństwa kibiców oraz zawodników.

Dlaczego Państwo powinni przybyć na ten rajd ? Odpowiedź znajdziecie tutaj.

SERDECZNIE ZAPRASZAMY"

Obecność Hołka i Wiślaka powoduje że emocję związane z tym rajdem są ogromne. Na 100% jeszcze nie wiem czy na pewno pojadę lecz motywację aby zebrać budżet mam ogromną (dlatego pojawiły się różne opcje wynajęcia Type-R'a).

Mam ogromną nadzieję skonfrontować się z Hołkiem i przynajmniej zrobić sobie zdjęcie na tle Czarnej Bestyi. Fajnie by było: pierwszy i ostatni właściciel Subaru na jednej fotce :). Może będzie czas aby pogadać z naszymi Mistrzami a może nawet Hołek polata z Wiślakiem porządnym samochodem a nie jakimś Evo (startują Evo w Rajdzie), nie ukrywam że chętnie zasiadłbym też na prawym. Mam nadzieję że uda się wykorzystać tą okazję.

W obecnej chwili powstrzymuje mnie tylko i wyłącznie budżet. Jak tylko dowiedziałem się o rajdzie i że będzie tam Hołowczyc i Wisławski to od razu wysłałem zgłoszenie. Na moje ogromne szczęście jestem wśród 54 załóg które na 100% wezmą udział w imprezie, spośród pozostałych zgłaszających się zostanie wylosowanych 10 załóg, które uzupełnią ostateczną obsadę rajdu.

Lista zgłoszeń

Walka z pewnością będzie zażarta. Jest kilka Subaryn z którymi będę walczył. Nie będzie to łatwe bo jest kilku miejscowych wyjadaczy, którzy z pewnością dobrze znają trasę Rajdu. Nie zrażam się tym w ogóle. Mój cel jest jasny. Wygrać klasę i wygrać generalkę. Pomimo iż dalej niestety nie mam zrobionego strojenia i dobrych opon (na razie moja alternatywa to słynna zimówka) to mam spore szansę aby zrealizować mój plan. Trwają rozmowy z potencjalnymi sponsorami i wierzę że wszystko będzie dobrze.

Mam nawet taką cichą nadzieję, że wygram z samym Mistrzem. Prawdopodobnie będzie jechał pod publikę a wtedy mam szansę osiągnąć lepszy czas (no chyba że Hołek będzie jechał tylko pod publikę bez pomiaru czasu).

Jest kilka rzeczy do zrobienia, trochę kasy do zebrania i już nie mogę się doczekać 2 Rajdu Pleszewskiego. Mam nadzieję że będzie to mój najlepszy Rajd w życiu.

Trzymajcie kciuki aby się udało :)

Więcej informacji o rajdzie znajdziecie poniżej:
http://www.wrc-pleszew.eu/

Pozdrawiam

Tomek Śliwa

2 komentarze:

  1. Oj tak, trzymamy kciuki i mamy nadzieję, że zobaczymy się wszyscy ponownie na II Rajdzie Pleszewskim ;-) I wierzę, że będziesz miał szansę zrobić sobie zdjęcie z Mistrzami ;) w razie czego wiesz gdzie szukać fotografa :) pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jeśli chodzi o zdjęcia to oczywiście myślałem o Tobie :) Ale byłoby super gdyby wszystko się udało jak zaplanowałem. Więc do zobaczenia w Pleszewie :)

    OdpowiedzUsuń

Dołącz do Nas na Facebooku